Karta projektu
1. Skład zespołu badawczego:
Opiekun: mgr Maria Sikora
L. p. |
Nazwisko i Imię |
1. |
Rodak Cezary |
2. |
Jero Beniamin |
3. |
Wacięga Jakub |
2. Grupa wiekowa:
Szkoła podstawowa klasa I-III |
X |
Szkoła podstawowa klasa IV-VII oraz II i III gimnazjum |
3. Kategoria:
Humanistyczno - artystyczna |
|
Nauki ścisłe (matematyka, przyroda, technika, informatyka) |
X |
4. Temat projektu: Matematyka wokół nas.
5. Cel główny projektu: popularyzowanie matematyki wśród uczniów oraz wyposażenie uczniów w umiejętność wykorzystywania wiedzy matematycznej w praktyce.
Cele szczegółowe: rozbudzanie motywacji do nauki matematyki; rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych; zachęcanie uczniów do podejmowania samodzielnej pracy nad rozwiązywaniem i tworzeniem zadań tekstowych; praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy matematycznej; rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie, skutecznej komunikacji, umiejętności partnerskiego w niej funkcjonowania; rozwijanie poczucia własnej wartości poprzez osiąganie sukcesów;
6. Plan realizacji, etapy działania:
I etap to zorganizowanie zespołu, przedstawienie uczniom założeń projektu, zaplanowanie pracy: zaplanowanie zadań, określenie terminów spotkań, osoby odpowiedzialnej za realizację danego zadania czy jego fragmentu, ustalenie co będzie potrzebne do wykonania, na czyją pomoc uczniowie mogą liczyć, w jaki sposób będą sprawdzać czy wszystko idzie w dobrym kierunku i jak zaprezentują efekty swojego projektu;
II etap to przeprowadzenie wywiadu z uczniami na temat „Gdzie możemy spotkać matematykę poza lekcjami w naszej szkole?”; rozwiązywanie zadań tekstowych z dostępnych zbiorów, analiza treści; zbieranie informacji, które zostaną wykorzystane w zadaniach tekstowych; porządkowanie materiałów potrzebnych do opracowania zbioru zadań tekstowych ; układanie zadań tekstowych; opracowanie zbioru zadań w formie prezentacji multimedialnej oraz w formie papierowej.
III etap to zaproszenie kolegów i koleżanek do przetestowania gotowych zadań; pokazanie gotowych produktów i zaproszenie kolegów i koleżanek z klas młodszych do wspólnej zabawy, przedstawienie projektu i jego efektów rodzicom.
7. Oczekiwane rezultaty:
Uczniowie rozwiną kompetencje matematyczne.
Uczniowie nauczą się dostrzegać matematykę w otoczeniu, wykorzystają wiedzę matematyczną w praktyce.
Uczniowie rozwiną umiejętność pracy w zespole, umiejętność przetwarzania informacji.
Uczniowie stworzą papierowy i multimedialny zbiór zadań tekstowych (treść zadań będzie związana z naszą szkołą).
Czechowice-Dziedzice, 09.11.2017 r.